top of page

על הבמה

לרקוד מחוץ לקופסה

תיאטרון תמונע בתל אביב מעורר לחיים את רחוב שונצינו האפרורי, בפסטיבל המחול "אינטימדאנס" שייפתח ברביעי 6.10 וייערך עד מוצ"ש: במת רחוב תוקם בחזיתו ורקדניות יסתערו על המדרכות. המופעים יתכתבו עם המציאות החדשה שנכפתה עלינו, כולל תופעות כמו משלוחי האוכל וסרטונים ויראליים. וגם המוכתר יפציע

יפעת מנוס3.jpg

יפעת מנוס

פורסם: 5.10.21

החל מיום רביעי הקרוב יזלוג תיאטרון תמונע לתוך רחוב שונצינו בתל אביב, שבו הוא דר לצד מוסכים ובתי מלאכה. לראשונה תוצב מחוצה לו במת רחוב, כשבתוך התיאטרון עצמו יישב הקהל בטריבונה ויצפה במופעים שיתקיימו במרחב הציבורי. לא תמיד הוא רק יישב. בשישבת בשעות הצהריים, למשל, העוברים ושבים ברחוב יחזו לנגד עיניהם בשתי רקדניות שמובילות את קהל הצופים, כשהן "מפגישות" באינטנסיביות את הגוף שלהן עם בטון, אספלט, כלי רכב, מעברי חציה, לכלוך וצמחייה. מגובה המדרכה הן ייתנו ביטוי גופני למושגים שהפכו שגורים כמו מרחב פתוח ומרחב סגור.

לרקוד מחוץ לקופסה

מופעים במרחב הציבורי. "אנסתזיה, או: שנת-שמיטה". צילום: גיא דולב

המופע הלא שגרתי הזה בתקופה הלא שגרתית הזאת הוא חלק מפסטיבל אינטימדאנס 2021, שייפתח כאמור ביום רביעי ויימשך עד שבת. אינטימדאנס, מסגרת לעבודות מחול קצרות, מתקיים בתיאטרון תמונע משנת 2000. "זהו פסטיבל שבלבו מחול, אבל יש בו עוד רבדים," אומר ל"אג'נדה" ארז מעין שלו, אחד מצמד המנהלים האמנותיים של הפסטיבל. "יש בין היתר עבודות סאונד ווידאו ארט, יש אירוע שוטטות ויש חוברת מאמרים שייצרנו עם כוריאוגרפים מובילים. אינטמידאנס מזמין לאירוע חגיגי וגדוש שכולל חוויה משותפת של כל מיני צורות מופע, מפגש ושיח. בכל שנה נבחר לפסטיבל נושא, והפעם זהו RE/SET (אתחול בעברית - י.מ)."


מה זה בכלל אומר, RE/SET?

"אנחנו כבר כמעט שנתיים במקום שבו 'אסור גוף'. כלומר, שגוף של מישהו אחר זה דבר מסוכן, שאסור להתקהל, ובשנתיים האלה קרו דברים. כל צורות האמנות, עולם המחול הוא הכי מדיום של גוף. פתאום נאלצנו לעצור ולחשוב מחדש. לחשוב מחוץ לקופסה, לחשוב אונליין, לחשוב במרחב ציבורי, בקפסולות, לחשוב בכל מיני דרכים שמשנות, משבשות או מגדירות מחדש את המדיום. הפסטיבל בעצם מקבץ את הניסיונות של יוצרים מובילים בתחום, וגם של יוצרים צעירים, לראות איך מתחילים מחדש. אבל מתחילים מחדש כשיש כבר איזשהן הבנות, וזה ה-RE/SET".


ואיך זה יתבטא בפסטיבל?

"חלק מהמופעים מתקיימים במרחב הציבורי, כמו המופע של יעל אברבוך וגפן ליברמן, שמשתפות פעולה עם פוד טראק אמיתי של המבורגרים. הן עשו דאנס טראק, קצת בהמשך לכל חוויות המשלוחים שהיו לנו בשנתיים האחרונות."

הפך כבר לויראלי ברשת. "דרוכות". צילום: נועם שחף שמחיוב

הפך כבר לויראלי ברשת. "דרוכות". צילום: נועם שחף שמחיוב

המופע של גיא דולב "אנסתזיה, או: שנת-שמיטה" יתקיים אף הוא בחוץ, וכמובן גם המופע על מדרכות רחוב שונצינו. מי שמובילות אותו הן הכוריאוגרפיות-רקדניות הוותיקות נעה דר ומיכל סממה. לדברי מעין שלו, חלקים מהמופע, שנקרא "דרוכות", כבר הפכו לוויראליים ברשת. ועוד בענייני רשת: בני הזוג צליל-חן זקס ויולי סקר יצרו עבודה שעוסקת בתופעה הוויראלית unboxing – פתיחת חבילות מול מצלמה.


בסך הכל ישנם בפסטיבל ארבעה סטים, כשבכל סט שלושה מופעי מחול של כ-20 דקות כל אחד. כל מי שרוכש כרטיסים לסט אחד או יותר יקבל גם את חוברת המאמרים, שהיא מבחינת ההפקה עוד כלי עבור הצופים לקריאה של היצירות ב"אינטימדאנס". לאורך כל ימי הפסטיבל יוכלו הצופים גם לחוות, באירוע שוטטות בתוך התיאטרון, את עבודות ה-PRE/SET שכוללות בין היתר וידאו ארט ופיסול.


וגם - ביום שישי בלילה יופיע המוכתר עם זמרת האופרה ניבה אשד-פרנקל, במופע המשלב מוזיקה אלקטרונית ניסיונית ("לא 'בום בום'", כמילות ההפקה), שירה אמנותית אופראית, פרוזה ווידאו ארט.

בשבת בצהריים יעלו שמונה עבודות מחול קצרות על במת הסטודנטים, שלוקטו מבתי הספר להכשרת יוצרים ומבצעים מעולם המחול. השנה מוקדשת הבמה לזכרה של נירה פז, רקדנית ומורה מיתולוגית למחול, ותהיה גם הופעת אורח של בתה טליה פז.

על הייעוץ האמנותי של הפסטיבל מופקדים נאוה צוקרמן (המנהלת האמנותית של תמונע) וניצן כהן, ועל הניהול האמנותי ענת כ"ץ וארז מעין שלו.


פסטיבל אינטימדאנס 2021, תיאטרון תמונע, תל אביב

רביעי-שבת, 9-6.10

כרטיסים:  80 ש"ח לסט, 120 ש"ח לשני סטים; 80-60 ש"ח להופעה של המוכתר; 40 ש"ח לבמת הסטודנטים.

לפרטים וכרטיסים לחצו כאן

bottom of page