top of page

המסך הקטן

כל מה שמעניין בטלוויזיה

הסוד של קייט וינסלט

לא כל סדרת דרמת מתח בלשית חייבת להמציא את הגלגל. וכשסדרה כזו פורטת על כל הנימים האפשריים, היא מספקת את הסחורה. כך בדיוק עושה "הסודות של איסטאון", ולא רק בגלל קייט וינסלט הנפלאה, שזו לה הופעתה הראשונה בטלוויזיה

אביה אטס.jpg

עודד רגב

פורסם: 30.6.21

אחת הסדרות הכי מדוברות השנה בטלוויזיה היא "הסודות של איסטאון". אם לתמצת בקצרה את הקו של הסדרה מבלי לחשוף ספוילרים, זאת עוד סדרה בז'נאר של תעלומת היעלמות/רצח בעיירה קטנה שחושפת סודות אפלים המסתתרים מאחורי תושבי העיירה. "איסטאון" משלבת באופן מוצלח בין דרמה ריאליסטית ומסתורין וכולם משחקים שם מצוין, בעיקר קייט וינסלט הנהדרת.

סדרות מסוגת "הבלש/ית שמגיע/ה לפתור תעלומה בעיירה נידחת" משודרות בטלוויזיה כבר שנים רבות, אבל יש לכך סיבה טובה. כשהן עשויות טוב, מדובר בסדרות איכותיות שפונות לקהל של ז'אנרים רבים - אלה שאוהבים דרמה, משחק משובח וקצת מתח. מעבר לכך, תמיד כיף לנסות לנחש מי הרוצח/ת. לרוב גם מדובר בסדרות לא ארוכות במיוחד, שאינן דורשות מחויבות של שנים.

אמנות בחירת התפקידים

חבל ש"ברודצ'רץ" (ששלוש עונותיה שודרו בשנים 2017-2014), הסדרה הבריטית המצוינת בז'אנר הזה של כריס צ'יבנאל, עם דיוויד טננט ואוליביה קולמן, ירדה מנטפליקס לא מזמן. אז נכון, כנראה שסדרות כאלה כבר לא ימציאו את הגלגל או יחדשו אותו בצורה מהותית כמו "טווין פיקס" המקורית של דיוויד לינץ' משנות התשעים, אבל כשהן טובות הן עדיין מספקות את הסחורה.

כרגיל, כשסדרה כלשהי אינה עולה בבת אחת לרשת סטרימינג כלשהי, חוזר הוויכוח הקבוע בין אוהבי הבינג' לאנשים כמוני שדווקא מעדיפים כשפרק עולה פעם שבוע (ע"ע "משחקי הכס"). ככה אפשר לתת לפרק האחרון לשקוע, לנתח עם חברים את ההתרחשויות ולנסות לנחש מה יקרה בהמשך בשבוע הבא. בדיסני פלוס אגב, שעדיין לא הגיע לארץ, הפרקים של הסדרות החדשות ("מאנדלוריאן", "וונדה-ויז'ן", "הפלקון וחייל החורף", "לוקי") משודרים פעם בשבוע. גם "The Boys" המצליחה של אמזון פריים שודרה בצורה כזאת. לעתים הפרקים הראשונים מועלים בו זמנית, ופרקי ההמשך ברמה שבועית. לשמחתי, הפרקים ב"הסודות של איסטאון" עלו אחת לשבוע, והגיעו לארץ יום אחרי שידורם בארה"ב. עכשיו, כשהסתיימו השידורים של כל שבעת הפרקים, חובבי הבינג' יכולים ליהנות ממרתון צפייה משובח.

הסודות של איסטאון

משחק לא פחות ממושלם. קייט וינסלט וג'ין סמארט

את עיקר השבחים בסדרה קוצרת ובצדק קייט וינסלט. גם וינסלט וגם ליאונרדו דיקפריו נוהגים לבחור בחוכמה את תפקידיהם אחרי אותה הצלחת הענק של "טיטניק" של ג'יימס קמרון מ-97', והם מהשחקנים המצליחים והנחשבים בדורנו. כך, במקום להתפתות לתפקידים בשוברי קופות עם שכר גבוה שלא באמת מעניינים אותה, וינסלט נוהגת לבחור דווקא בתפקידים מאתגרים בהפקות צנועות יותר , וכך נכון להיום היא כבר אוחזת בלא פחות מ-6 מועמדויות לאוסקר וזכיה אחת. רשימה חלקית של הסרטים בכיכובה: "על תבונה ורגישות", "טיטניק", "החיים של דיוויד גייל" (של אלן פרקר, עם קווין ספייסי ולורה ליני), "שמש נצחית באור צלול" (עם ג'ים קרי, לתסריט של צ'רלי קאופמן בבימוי מישל גונדרי מ-2004), "למצוא את ארץ לעולם לא" (מומלץ במיוחד - עם ג'וני דפ, על הסיפור האמיתי שהיווה השראה לכתיבת הספר פיטר פן), "נער קריאה" (עליו זכתה באוסקר) ו"סטיב ג'ובס". "הסודות של איסטאון" היא ההופעה הראשונה של וינסלט על המסך הקטן, הוכחה נוספת שמעמדה של הטלוויזיה לא רק שאינו נופל מזה של הקולנוע, אלא אף עולה עליו. השבחים אמנם מופנים בעיקר כלפי וינסלט בתור הבלשית מר, אבל לא פחות מצוינת ממנה היא ג'ין סמארט הוותיקה בתור אמא שלה. סמארט זכורה בין השאר כאשת הנשיא מרתה לוגאן מ-"24" ובסדרה "השומרים" מ- 2019 (מומלץ לצפות אחרי כל פרק בהסברים של דורון פישלר בהוט/יוטיוב). עוד מככבים בסדרה גאי פירס ("ממנטו" של כריסטופר נולאן, "איירון מן 3") ואואן פיטרס המצוין, המוכר במיוחד מהסדרה "אימה אמריקאית" של ריאן מרפי. גם אנג'ורי רייס מצוינת כבתה של מר. בקיצור, אם עוד לא צפיתם, פנו זמן לבינג' איכותי במיוחד.


"הסודות של איסטאון" משודרת ב-VOD של הוט/יס/סלקום.

bottom of page