top of page

דארטניאן ושלושת המוסקטרים

הספר הקלאסי עבר עיבוד קולנועי שמיועד לקטנטנים. הילדים הצעירים ייהנו, אבל בשביל ההורים זה כמו פרק חביב אך ארוך בסדרת הטלוויזיה

%D7%90%D7%99%D7%AA%D7%9E%D7%A8%20%D7%A9%D7%93%D7%94_edited.jpg

יפעת מנוס

פורסם: 6.8.21

דארטניאן ושלושת המוסקטרים

אם בתום הסרט "דארטניאן ושלושת המוסקטרים" בנכם או בתכם יאמרו לכם "פגעתם בכבודי כשלא הסכמתם לקנות לי עוד ארטיק. פגשו אותי בסלון בשעה 12 בדיוק ואל תשכחו להשחיז את חרב הסיף שלכם, אתם תזדקקו לזה," תדעו שהילדים הפנימו את הסרט קצת אחרת מהמצופה. בין קרב לקרב, "כולם בשביל אחד, אחד בשביל כולם" הוא-הוא המסר הנושב מעל דפי "שלושת המוסקטרים", ספרו הקלאסי של אלכסנדר דיומא - וגם מעלילת הסרט.

על מסך הקולנוע מוקרן עיבוד שהותאם לקטנטנים, ואף אחד לא באמת נפצע בקרבות הסיף. העלילה מתרחשת בצרפת המלוכנית של 1625. הגיבור הוא דארטניאן הצעיר, שיוצא לפריז כשהוא נחוש בדעתו להפוך למוסקטר, כלומר חבר ביחידת העילית של משמר המלך. לאחר שיוכיח את כישוריו ונאמנותו, הוא ושלושת המוסקטרים יידרשו להגן על המלך מפני מזימתו הסודית והמרושעת של החשמן רישלייה. הדמויות בסרט אינן מפחידות ופרטים מביכים בעלילה המקורית של דיומא - כמו סיפור האהבהבים של המלכה אן והדוכס מבקינגהאם מאחורי גבו של המלך לואי - הושמטו כלא היו.

מאחורי הסרט עומדת אותה חברת הפקות ספרדית שאחראית לסדרת הטלוויזיה בשם זהה. באנגלית, אגב, השקיעו במשחק מלים וקראו לסדרה וגם לסרט Dogtanian and the Three Muskehounds. הסדרה שודרה בישראל בשנות ה-90 ושיר הפתיחה שלה, האלמותי והמדבק יותר מכל הווריאנטים יחד, אף התנגן בסיום הסרט. גם הדמויות הן אותן דמויות: בעלי חיים מואנשים במקום בני אדם, ובפועל בעיקר כלבים שוחרי כבוד המהלכים על שתיים, שתמיד יעדיפו קרב חרבות הגון על פני שריטה של דלתות ומשקופים בבית. האתנחתה הקומית הוא העכבר פיפ, שנקרע בין תאווה למטבעות זהב לבין נאמנות לאדונו החדש דארטניאן. פיפ הוא למעשה הדמות העגולה היחידה על המסך, כאשר כל השאר מקוטלגות כ"רעה" או "טובה". הדמויות הנשיות, למשל, רבות תושייה, אך אחת מקוטלגת כרוע המוחלט (מיליידי החתולה) והשנייה נשמה טהורה (ג'ולייט, מושא אהבתו של דארטניאן).


את הסרט מלווה ברובו מוזיקה של תזמורת, שמשרה אווירה נעימה. העלילה זורמת ורמת הבדיחות היא לעתים חסרת תחכום (אחד המוסקטרים מספר על הרגלי האכילה שלו, הכוללים למשל חמש ארוחות צהריים) ולעתים טובה פלוס (משפטי-מטא כמו "תמיד בקרבות חרב על ספינות - הקורבן הוא המפרש שנקרע", או אלמנט הציפורים המסתובבות מעל ראש פגוע, שמקבל טוויסטים מפתיעים).


בסך הכל מדובר בסרט חביב וחמוד לילדים צעירים, שבסיומו קתרזיס (מחיאות כפיים נשמעו באולם). בשל האדפטציה לקטנטנים, המבוגרים לא ימצאו בו יותר מדי עניין וירגישו כאילו הם צופים בפרק ארוך בסדרה.


נדב (8): אהבתי את הסרט והיה לי מעניין. רציתי לראות כל הזמן מה קורה אחר כך. הכי אהבתי את עכבר המצחיק, במיוחד כשהוא רקד.


דארטניאן ושלושת המוסקטרים, ספרד 2021

בימוי: טוני גרסיה, סטפן יוז

89 דקות, מדובב לעברית

מתאים לדעתנו לגילי 8-5

bottom of page