top of page

כדאי לדעת

מבזקוני תרבות בקטנה

יעקב ברדוגו התפטר מגלי צה"ל בשידור חי

מערכת אג'נדה

11 בפבר׳ 2022

התגובה של השדרן והפובליציסט יעקב ברדוגו על ביטול תוכניתו ברצועת הערב של תחנת הרדיו הצבאית "וילנסקי את ברדוגו" לא איחרה להגיע, והבוקר הודיע בשידור חי כי הוא מתפטר מהתחנה.

כפי שפורסם אתמול (חמישי), בגלי צה"ל הודיעו על ביטול תוכניתו של ברדוגו, "במסגרת שינויים ברצועת הערב של גל"צ, בהתאם לקו העריכתי של מ"מ מפקדת גלי צה"ל גלית אלטשטיין לייצר הפרדה ברורה בין חדשות לפובליציסטיקה". את מקומה של "וילנסקי את ברדוגו" יחליף יומן לסיכום אירועי היום בהגשת ירון וילנסקי.

ההודעה הדרמטית לא עברה בשקט ועוררה סערה במערכת הפוליטית, כאשר תגובות נזעמות על ההחלטה הופיעו בזו אחר זו, החל מביבי נתניהו שמיהר לצייץ כי "ההדחה השערורייתית של יעקב ברדוגו מגלי צה״ל היא עדות נוספת לרמיסת הדמוקרטיה וחופש הביטוי על ידי השמאל", דרך עיתונאים, פרשנים ומובילי דעה מהצד הימני של המפה הפוליטית, וכלה בחברי כנסת מהליכוד כמו אמיר אוחנה, קטי שיטרית ושלמה קרעי שהצהירו פומבית כי לא יתראיינו יותר לתחנה.

ברדוגו עצמו צייץ: "החלטת ר' הממשלה בנט, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ להשתיק את קולי בתחנת גלי צה"ל בנימוק שיש ודאות קרובה לסיכון שלום הציבור משידוריי בתחנה הצבאית, היא אות קלון לחופש הביטוי שהוא כאמור זכות יסוד".

למרות שמגל"צ נמסר כי ברדוגו ימשיך להגיש את התוכנית "מחשבות בע"מ" בימי שישי בבוקר, וכי הוצעה לו האפשרות להשתלב ברצועה פובליציסטית נוספת בתחנה, הודיע כאמור הבוקר על התפטרותו ונטש את השידור. במקביל הודיעו בערוץ 14 כי החל מחודש מרץ, יחל ברדוגו להגיש תוכנית יומית חדשה בימי ראשון-חמישי ב-19:30, אשר תתמקד בפרשנות פוליטית, משפטית וכלכלית של אירועי היום.

Hit-Run-Season-2.jpeg

קרידט תמונה: dr. avishai teicher (מאושר לשימוש, וויקיפדיה)

bottom of page