top of page

כדאי לדעת

מבזקוני תרבות בקטנה

מייסד תיאטרון גשר יבגני אריה הלך לעולמו

מערכת אג'נדה

19 בינו׳ 2022

אבדה גדולה נרשמה היום בעולם התרבות בכלל והתיאטרון בפרט, כאשר מייסד תיאטרון גשר והמנהל האמנותי שלו, הבמאי יבגני אריה, הלך לעולמו במפתיע בבית חולים בניו יורק. בן 74 היה במותו.

אריה, שנולד וגלד במוסקבה ועבד כבמאי בתיאטראות הגדולים של רוסיה, עלה לישראל בשנת 1990 לאחר שהיה מסורב עליה במשך שנים רבות. ב-91' הקים עם סלבה מלצר את תיאטרון גשר, שאמנם החל את דרכו כ"תיאטרון רוסי", אבל עם השנים הרחיב את הרפרטואר והחל להעלות מחזות ישראלים כמו גם עיבודים מקוריים למחזות קלאסיים ומודרניים, תוך שהוא מעניק הזדמנות ובמה לשחקנים ותיקים וצעירים, ישראלים ורוסים.

במהלך השנים זכה אריה, הנחשב ליוצר פורץ דרך ובעל מניות רבות בקידום התיאטרון הישראלי, בפרסים ושבחים רבים על עבודותיו, בארץ ובעולם, ושימש כמנהל האמנותי של תיאטרון גשר מיום היווסדו ועד שנת 2019. בין ההצגות הרבות שביים ניתן למנות את "העבד", "הדיבוק", "שונאים סיפור אהבה", "גן הדובדבנים", "כפר", "רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים", "השטן במוסקבה", "יונה ונער", "חלום ליל קיץ", ועוד.

מנכ"לית תיאטרון גשר, לנה קריינדלין, ספדה לאריה: "אנחנו המומים וכואבים את לכתו בטרם עת של יבגני אריה ועדיין מחפשים את המלים. התיאטרון העולמי מאבד היום את אחד הבמאים והיוצרים החשובים בדורו, ואנחנו בתיאטרון גשר מאבדים את המורה, האב, החבר ומי שהיה ויישאר חלק בלתי נפרד מהתיאטרון, מייסדו ומקימו, הלב והמהות של גשר".

צילום: באדיבות תיאטרון גשר

Hit-Run-Season-2.jpeg
bottom of page