top of page

על הבמה

המלצות חודש יוני

בקט ממשיך לסקרן, אלתרמן זוכה למחזה מוזיקלי חדש, קאמי מנבא את הקורונה, לגדל טין אייג'רים אף פעם לא היה עניין פשוט, ומתברר שלא חסרות שערוריות בבית אבות. מתיאטרון הפרינג' ועד הרפרטוארי, מבול מבורך של הצגות נחת עלינו. רונאן קפלן ליקט חמש מתוכן ששווה לבדוק

יפעת מנוס3.jpg

רונאן קפלן

פורסם: 20.5.21

קלאסיקה בסימטה


"מחכים לגודו"

כל כך הרבה הפקות למחזה האבסורד של סמואל בקט עברו תחת ידיו של התיאטרון הישראלי, והנה ההפקה הזאת של הבמאי אריה אלדר שורדת הרבה שנים ומופיעה על במת תיאטרון הסימטה מאז 2015.

אל הבמה ייכנסו שני גברים, ולאדימיר-דידי ואסטרגון-גוגו. שניהם מהגרי עבודה בסביבה זרה, הנפגשים לפנות ערב בעונת הסתיו במקום כלשהו בלב שדה, לרגלי עץ שחור ועירום. שניהם מקיימים את הטקס הקבוע שלהם: מחכים לגודו. הם - והקהל - אינם יודעים מי הוא, אבל אם הוא יבוא "אנחנו נינצל". בקט כתב מחזה חידתי שלא נותן תשובות, למעט ההכרה החדשה שאחרי הסתיו מגיע החורף הקפוא. אם עוד לא ראיתם את המחזה הקלאסי - זה הזמן.


תיאטרון הסימטה, יפו העתיקה, 28.5 (נדחה) ו-20.6



כי חייבים להמשיך לדבר על קורונה


"הדבר"

ספרו המפורסם של אַלְבֶּר קאמי, "הדֶּבֶר", פורסם אמנם בשנת 1947, אבל עלילתו כאילו נלקחה מהעיתונים של ימינו. יצירת המופת של קאמי זוכה כעת לעדנה, ואלפי עותקים הודפסו בן לילה עם פרוץ מגפת קורונה. עכשיו מגיעה גרסת המחזה בתיאטרון החאן הירושלמי. במרכז ניצבות העיר האלג'יראית אוֹרַאן, והמגפה הקטלנית שמכה בה ומתגלה דרך עיניו של ד"ר בֶּרנַאר רִיֶיה. ד"ר רייה והקולגות שלו עובדים מסביב לשעון ומנסים להילחם בגלים אינסופיים של הדבקה ומוות בימי סגר כללי. במאבק ההישרדות הם נאחזים האחד בשני ובכל מחווה אנושית שתעניק להם נחמה ותקווה בתוך ים של בדידות ופחד.


תיאטרון החאן, ירושלים. 14-9.6



המלצות חודש יוני

"מחכים לגודו". תיאטרון הסימטה. צילום: גאיה סעדון

לשכתב את ההיסטוריה


"לא משלנו"

תיאטרון באר שבע נותן כבוד לשניים מוותיקי השחקנים שלנו, גבי עמרני ומוטי גלעדי, בקומדיה ישראלית שנונה מאת רן דברת ובבימויו של רועי שגב.

גלעדי מגלם את דמותו של יושב ראש ארגון יוצאי הפלמ"ח, המגיע לבית אבות כדי לצלם סרט על פלוגות המחץ המיתולוגיות. כל הדיירים הנרגשים שירתו בפלמ"ח מלבד דייר אחד - קשיש תימני בשם סעדיה צברי, אותו מגלם עמרני. העלילה מתחילה להסתבך לאחר שגם סעדיה מעוניין להשתתף בסרט למרות שמעולם לא שירת בפלמ"ח. הביקורות נעות מתשבחות ועד "פלופ מוחלט". תרשו לעצמכם להחליט לבד.


היכל התרבות יבנה, 2-1.6; היכל התיאטרון קריית מוצקין 3.6, 5.6; וברחבי הארץ.



אלתרמן להמונים


"עוד חוזר הניגון"

תיאטרון הבימה מעלה מחזה מוזיקלי חדש מאת מוטי לרנר, המחזאי הוותיק שמעט נעלם בשנים האחרונות, המביא את סיפור חייו של נתן אלתרמן. דמותו של המשורר איש כסית מוכרת היטב לכל ישראלי. מוּכָּרים שיריו, ומוּכָּרים גם מאות הפזמונים שכתב. המחזה חושף את הדרמה הסוערת של מאבקו על מעמדו כמשורר הלאומי שלנו, על רקע יחסיו ההפכפכים עם בן גוריון ותנועת העבודה, ובעיקר על רקע יחסיו עם אשתו השחקנית רחל מרכוס, אהובתו הציירת צילה בינדר, ובתו המשוררת תרצה אתר.

משה קפטן הבמאי קיבץ קאסט של כוכבים, שרובם גם יפתחו בשיריו של המשורר. על הבמה: יגאל שדה, מאיה מעוז, מיקי קם, רוני דלומי, ריקי גל, טל מוסרי ועוד להקה גדולה.


תיאטרון הבימה, תל אביב (טרם פורסמו תאריכים)


הדבר. תיאטרון החאן. צילום: יעל אילן

הדבר. תיאטרון החאן. צילום: יעל אילן

הכל נשאר במשפחה


"הבן"

המחזה השלישי בטרילוגיה המשפחתית המטלטלת של המחזאי הצרפתי הצעיר פלוריאן זלר עוסק בדיכאון נעורים. ניקולא, ילד מתבגר להורים גרושים, נמצא במצב לא טוב. ההורים רואים זאת, אך אינם יודעים כיצד לעזור לו. הוא עוזב את בית אמו ועובר להתגורר עם אביו וזוגתו החדשה, אבל זה לא פותר את המשבר. המצב נהיה רק יותר גרוע - ניקולא מתחיל לפגוע בעצמו, ומפתח מחשבות אובדניות, גם מפגש עם פסיכיאטר אינו מביא להקלה.

הבמאי גלעד קמחי מביא לבמה קאסט מרקשים הכולל את דרור קרן, אלון סנדלר, שרה פון שוורצה ואחרים. מובטחות לכם שעה וחצי של דרמה מרגשת וכתובה היטב, עם מיטב שחקני הקאמרי.


התיאטרון הקאמרי, תל אביב 12-9.6; 11-5.7

bottom of page