top of page

מוזיקה והופעות

ג'אז בהרא"ש טוב

כל מועדון הופעות חדש שנפתח הוא בשורה מצוינת לחובבי המוזיקה. הרא"ש 4, מועדון מושקע שנפתח בפלורנטין קצת לפני שהקורונה סגרה אותו, מרים השבוע שוב את הראש עם פסטיבל ג'אז מגוון

%D7%A0%D7%A2%D7%9D_edited.jpg

יותם זיו

פורסם: 24.8.21

צריך אומץ רב ולא מעט חזון כדי לפתוח מועדון מוזיקה בישראל. לפני שנתיים, ממש לפני שנגיף הקורונה הגיע לישראל, נפתח בשקט יחסי מועדון ג'אז/בלוז/פאנק חדש בתל אביב, ברחוב הרא"ש 4 בפלורנטין, שמשך אליו קהל שונה באופן יחסי. אחרי קצת פחות מחודשיים, כמו כל אירועי התרבות, המועדון נסגר ורק לאחרונה חזר לפעול, כאשר עדיין לא מעט מקהל אוהבי הג'אז לא מודע לקיומו. כדי לשנות את המצב הזה, יזם מנהל ומייסד המקום, שמואל נשימטו, פסטיבל ג'אז שיתקיים במקום במשך חמישה ימים, משלישי 24.8 ועד ליום שבת 28.8.  מבחינה מוזיקלית הפסטיבל יתבסס על כוחות מקומיים בינלאומיים, הכוללים גם ג'אז עם ניחוחות צרפתיים, דוגמת המוזיקאיות דבורה בנסולי ודבורה דרעי - שמזכירים לנשימטו, שהגיע מצרפת לישראל לפני יותר מעשור, את מועדוני הג'אז שאהב שם.  

סרגנט פפר עטיפה.jpg

תרבות מוזיקלית מזווית שונה. הרא"ש 5. צילום: שמואל נשימטו

הבקרים של שמואל נשימטו שונים מאוד מהלילות שלו. עיסוקו המרכזי הוא בעריכת דין עם התמחות במיסוי בינלאומי והוא מנהל מישראל את הפעילות האירופית של המשרד. בתשובה לשאלה למה להפעיל מועדון בימים כאלו, הוא משיב שדווקא התקופה שבה כמעט ולא היו אירועים חיזקה אצלו את הרצון לפתוח מועדון שינסה להביא תרבות מזווית שונה. 


ואכן, המועדון החדש מעוצב ומושקע, מעוטר ביצירות אמנות על הקירות ומציע בר אלכוהולי ומטבח קליל. בחודשים האחרונים היו במקום הופעות מגוונות, לרבות מוזיקה יוונית וברזילאית, לצד הופעות של מוזיקאי ג'אז ישראלים. אחד מאלו שדחפו את נשימטו לקיים את הפסטיבל, למרות הקורנה היה הסקפוניסט ארז ברנוי, מוזיקאי מוכשר ומורה מהולל שגידל דורות רבים של גא'זיסטים ישראלים. ברנוי, שהיה אף הוא אמור להופיע בפסטיבל, נפטר במפתיע לפני שבועיים והוא בן 55 בלבד. לזכרו של ברנוי, במהלך הפסטיבל יתקיים ג'ם סשן לזכרו. עוד יופיעו בפסטיבל ענת פורט בדואט עם הסקסופוניסט אבטה בריהון, הטרומבוניסט ארנון דה בוטון עם הרביעייה שלו, ההרכב של הנשפן קובי סלומון, השלישיות של ארי ערב, שי זלמן, טל בביצקי, גלעד חצב ועוד.

סרגנט פפר2.jpg

ג'ם סשן לזכרו. ארז ברנוי ז"ל


שלישי-שבת 28-23.8, Harash Summer Jazz Festival

הרא"ש 4, פלורנטין ת"א

bottom of page