top of page

הקרודים 2: עידן חדש

בסרט ההמשך של "הקרודים" יש הרבה מכל דבר - צבעוניות, הומור, חמלה, דמיון, מסרים והתרחשויות - חגיגה לילדים וגם להורים

%D7%90%D7%99%D7%AA%D7%9E%D7%A8%20%D7%A9%D7%93%D7%94_edited.jpg

יפעת מנוס

פורסם: 23.7.21

הקרודים 2: עידן חדש

אם הייתי צריכה לבחור מלה אחת שמתארת את הסרט, היתה זו "המון". יש ב"הקרודים 2 - עידן חדש" המון צבעוניות, המון מסרים והמון התפתחויות. לעתים קשה להכיל את כל העומס אבל בסופו של דבר זה משתלם, כי יוצריו דואגים לצייד אותנו גם בהמון אהבת אדם, חמלה והומור.

הפתיחה של הסרט מרהיבה. תוך כדי סיכום מחופף של "הקרודים" הראשון (לא מאשימה אותם. הסרט יצא ב-2013 וקשה לזכור פרטים), מתפרצת מהמסך אהבת נעורים מופלאה בין איפ לגאי, שנותנת לנו בוסט אנרגיה להמשך הצפייה. אביה של איפ, גרוג, לא משלים עם הפיכתו לגבר מספר 2 בחייה של בתו המתבגרת, ואפשר לומר בביטחון שהוא היה עוקר לה את דלת החדר בבית לו רק היה להם בית. אבל אפילו מערה אין להם, והמשפחה הפרהיסטורית יוצאת לחפש מקום חדש לגור בו.

החמולה מונה, מלבד הזוג והאב המחורפן, את האם אוגה, האח טאנק, האחות הקטנה סנדי והסבתא גראן. מהר מאוד הם מגיעים למקום מופלא, גן עדן עלי אדמות: מים שופעים ממפל, פירות מכל הסוגים ובכל הצבעים שהפאלטה הממוחשבת יודעת לייצר. מתברר כי מי שאחראית לכל הטוב הזה היא משפחת אחיטוב (ובאנגלית: Betterman): פיל האב, גאון עם נטיות ניו-אייג'יות, שאילו חי בשנת 2021 היה שווה מיליארדים; הופ האם, פקאצה חיונית, ודון הבת, ילדה טהורה ומתוקה. שלושתם מטופחים ומתורבתים. במקום לטפס על בית העץ היפה שלהם, כמו כל אדם קדמון נורמלי, הם משתמשים במעלית שתכנן פיל. במקום לישון בערימה וכך למקסם את חום הגוף ולהגן זה על זה מפני טורפים, הם דוגלים בפרטיות ("מקום פרטי זה מקום שאפשר לבחור בו איזה רגליים מריחים") ולכל אחד יש חדר נפרד.


המפגש בין הקרודים הגסים לבין האחיטובים, הלכאורה מעודנים, יוצרת התנגשות בין תרבויות ומכאן מתפתחת העלילה כיד הדמיון הטובה על יוצריה. והיא טובה. לא מן הנמנע שהיו מעורבות בכתיבת התסריט פטריות מסוגים שונים, בין היתר בהמצאת התסרוקות של הסבתא או בעלי החיים בסרט (כמו זאבישי – זאב ועכביש מעורבים). הנ"ל עלולים להלחיץ ילדים קטנים, שיסתכלו רק בקנקן ולא במה שיש בו. בניגוד לדמויות רבות בסרטי ילדים אחרים, הדמויות ב"הקרודים 2" הן עגולות ומתפתחות עם העלילה. אף אחד כאן הוא לא רק "טוב" או "רע" - אלא בן אדם.


שלל המסרים בסרט כוללים בין היתר ביקורת על ההתמכרות למסכים, המוצגת בצורה חיננית ומחויכת. ביקורות על דת ומנהגיה ועל אנוכיותו של האדם בטבע מועלות אף הן. מכשול אפשרי של קנאה ומשולש אהבה מצליחים לעקוף כאן בדרך אלגנטית והפמיניזם בסרט הוא לא רק סיסמה אלא דרך חיים. חוץ מהעומס, שבכמה נקודות ציון הרגיש לי טו מאץ' (על סף הפסיכדלי), התלונה היחידה שלי היא שאין אפשרות לצפות בקולנוע בגרסתו האנגלית של הסרט. רשימת המדבבים המקורית כוללת כוכבים הוליוודיים שהיינו שמחים מאוד לשמוע, כמו ניקולס קייג', אמה סטון, ריאן ריינולדס, פיטר דינקלייג', קתרין קינר ולזלי מאן.


יואב (13): "הקרודים 2" הוא סרט טוב שמדבר על ערכי המשפחה, חברות, אהבה ושוויון בין אנשים. ה"אחיטובים" מתייחסים לקרודים כאל אנשי מערות ומעריכים שהם לא יודעים לדבר ולעשות פעולות פשוטות, אך כפי שהסרט מראה לנו רושם ראשוני יכול להטעות ולא ניתן לשפוט על פניו את האיש שעומד מולך. גם הבדיחות במקום, למשל ההתמכרות של האח טאנק לחלון, שהוא כמו הניידים בימינו. למרות שאני אוהב את הסרט לא הייתי ממליץ לחברים בגיל שלי לצפות בו  (אם חבר היה שואל אותי אם כדאי לו ללכת - הייתי אומר מילה טובה) מכיוון שלמרות הכל זה סרט פחות מלהיב למתבגרים.


דנה (8): אהבתי את הבית הצבעוני המגניב של משפחת אחיטוב, את גאי ואיפ, הזוג המושלם שהתגבר על כל המכשולים. היו ערבובים מוזרים של חיות בכל הסרט וזה מאוד מפעיל את הדמיון. הכי אהבתי את זה שהבנות הן אלה שמצילות את הבנים, שתקועים בתוך בננות. לא אהבתי את הקוף-מפלצת ואת הקטעים המפחידים עם הקופים המוזרים שמרביצים, אפילו שבסוף הם השתנו. אמליץ לחברים כי הדמויות מאוד אמיצות ומתגברות על הפחדים שלהן, בעיקר הבנות.


הקרודים 2: עידן חדש, ארה"ב 2020

בימוי: ג'ואל קרופורד

95 דקות, מדובב לעברית

אין הגבלת גיל (לדעתנו מתאים מגיל 7)

bottom of page