top of page

כדאי לדעת

מבזקוני תרבות בקטנה

הוכרזו המועמדים לפרסי הגראמי 2021

מערכת אג'נדה

25 בנוב׳ 2021

השבוע פורסמה רשימת המועדים לטקס פרסי הגראמי ה-64 לשנת 2021, הטקס השנתי העיקרי של תעשיית המוזיקה והסאונד העולמיים. השנה זו הפעם הראשונה מאז 1989 שבה נבחרים המועמדים על ידי חברי האקדמיה לאמנויות ומדע ההקלטה, ולא בידי ועדות אנונימיות. הטקס עצמו ייערך ב-31.1 בלוס אנג'לס ויועבר בשידור חי ברשת CBS ובסטרימינג (עדכון: הטקס נדחה ליום שני 4.4.22).

מועמדים/ות בולטים/ות השנה: ג'סטין ביבר - שאמור להופיע באוקטובר 2022 בארץ - עם שמונה מועמדויות, בין השאר על אלבום השנה ("Justice") וסינגל השנה ("Peaches") ; אוליביה רודריגו בת ה-18 עם שבע מועמדויות, ארבע מתוכן בקטגוריות החשובות (אלבום השנה, שיר השנה, סינגל השנה והאמן החדש הטוב ביותר); מולם יתמודדו חביבת הגראמיז בילי אייליש, גם היא עם שבע מועמדויות, ליל נאס אקס עם חמש, וגבריאלה ווילסון (H.E.R) והראפרית דוג'ה קאט עם שמונה כ"א.

עוד מועמדים להקת אבבא על אלבומם החדש "Voyaje" והסינגל "I Still Have Faith in You", ליידי גאגא וטוני בנט על "Love for Sale", דרייק וקניה ווסט על אלבום הראפ של השנה (ווסט גם על אלבום השנה). טיילור סוויפט מועמדת אף היא בקטגוריית אלבום השנה, ואם תזכה זו תהיה השנה ברציפות שהיא זוכה בפרס זה.

שלוש המועמדויות של ג'יי.זי והשתיים של פול מקרטני חוללו מהפך בפסגת המועמדים לאורך הקריירה, כאשר עברו שניהם את שיאו של קווינסי ג'ונס (המחזיק ב-80 מועמדויות), וכך גיי זי כובש - בינתיים - את המקום הראשון עם 83 ומקרטני מיד אחריו עם 81.

מהצד הישראלי, בקטגוריית הסולו הטוב ביותר במוזיקה קלאסית מועמד השנה הכנר גיל שחם (שזכה בעבר בפרס ב-1999), ויחד איתו המפיק עומר פדי בקטגוריות שיר השנה וסינגל השנה על הלהיט "Montero" עם ליל נאס אקס.

בולטים ביהעדרותם מהטקס השנה דה וויקנד ולואה דיפה.

Hit-Run-Season-2.jpeg
bottom of page