top of page

כדאי לדעת

מבזקוני תרבות בקטנה

חיליק טרופר ואביגדור ליברמן סיכמו על חבילת סיוע לענף התרבות

מערכת אג'נדה

19 בינו׳ 2022

לאור המחאה המתמשכת של עולם התרבות בדרישה ליישום מתווה פיצויים לשחקנים ואמנים שנפגעו כתוצאה מגל התחלואה והבידודים האחרון, ושהגיעה לשיאה בהפגנה אמש (שלישי) בכיכר הבימה בהשתתפות מאות שחקנים ואנשי תרבות, הגיעו שר האוצר אביגדור ליברמן ושר התרבות חיליק טרופר להסכמות על חבילת סיוע מידית לחודשים ינואר-פברואר בסך של 28 מיליון ש"ח, שיועברו למוסדות תרבות שימשיכו להעסיק עובדים באופן רציף.

על פי ההבנות בין משרדי האוצר והתרבות, יוקדשו בנוסף לחבילה הנ"ל 10 מיליון ש"ח לסיוע לאמנים שנפגעו בשל הירידה בהזמנות למופעים בבתי הספר והתיכונים במסגרת סל תרבות, וזאת ע"י רכש מידי של מופעים; 50 מיליון ש"ח יועברו לרשויות המקומיות עבור פעילויות תרבות, כש-12 מיליון ש"ח נוספים יופנו לפעילויות במסגרת היכלי התרבות. כמו כן, 38 מיליון ש"ח נוספים יועברו לאמנים באמצעות מבחני סל"ע (מבחני תמיכה בסל תרבות עירוני) שמשרד התרבות מחדש השנה.

בנוסף, סוכם כי תקציב הקרן לאמנים במצוקה יגדל ויעמוד על 6 מיליון ש"ח, וכי הקריטריונים להגשת בקשה לסיוע יורחבו כך שיכללו גם את עובדי הבמה.

משח"ם, ארגון השחקנים והשחקניות בישראל, נמסר בתגובה: "ההודעה לתקשורת של משרד התרבות ומשרד האוצר היא התקדמות חיובית אך אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. אנחנו מודים לשר התרבות חילי טרופר על המאמץ האדיר שהשקיע בשבועות האחרונים לגיבוש מתווה. בשורה התחתונה - כספי פיצוי צריכים להגיע לכיסם של אמנים, יוצרים ועובדי במה. אם הכסף יישאר בידי המוסדות לא עשינו הרבה. לכן, בימים הקרובים אנחנו נלמד את האותיות הקטנות של המתווה ונוודא שכסף מגיע למי שבאמת צריך".

בתמונה: ריקי בליך יו"ר שח"ם מתראיינת ל"הכל פוליטי" של כאן 11 על מצב עולם התרבות (צילום מסך)

Hit-Run-Season-2.jpeg
bottom of page