top of page

כדאי לדעת

מבזקוני תרבות בקטנה

שש מסעדות ישראליות ברשימת ה-Best 50

מערכת אג'נדה

8 בפבר׳ 2022

לא פחות משש מסעדות ישראליות נכנסו לרשימת המסעדות הטובות ביותר במזרח התיכון ובאפריקה של דירוג ה-Best 50 היוקרתי של סן פלגרינו, כאשר שתיים מהן בעשיריה הראשונה. מלבד הדירוג העולמי הכללי המפורסם מזה 20 שנה, ה-Best 50 מדרג בנפרד את המסעדות הדרום אמריקאיות הטובות ביותר והמסעדות האסייתיות הטובות ביותר. זו השנה הראשונה ש-Best 50 מפרסם גם דירוג ספציפי לאזור המזרח התיכון ואפריקה, והייצוג של המטבח הישראלי מעורר כבוד.

מפגש תרבויות וקולינריה מרתק נרשם בטקס המיוחד שנערך אתמול (שני) בערב באבו דאבי בעת הכרזת הזוכים והענקת הפרסים, כאשר מסעדנים ושפים מישראל התמנגלו עם עמיתיהם ממדינות האזור כמו איחוד האמירויות, ערב הסעודית, מצרים, טוניסיה, מרוקו, לבנון, כוויית, בחריין, קטאר ועמאן.

את המקום ה-3 והמכובד מאוד קטפה מסעדת OCD של השף רז רהב. OCD כבר זכתה בעבר בפרס המסעדה הטובה בישראל, ורהב עצמו זכה לא מכבר בתואר השף המצטיין של השנה בטקס פרסי "המטבח הישראלי" האחרון.

מסעדתו של השף תומר טל במלון דריסקו שבמושבה האמריקאית בתל אביב הגיעה למקום ה-9; הבסטה של השף אילון עמיר זכתה במקום ה-14; אנימאר של השף הלל ווקולי שבמלון דן בתל אביב במקום ה-17; פסקדו של השף יחי זינו - מסעדת דגים כשרה מאשדוד שזכתה ללא מעט שבחים מהקהל ומסצינת הקולינריה המקומית - הגיעה למקום ה-24; סוגרת את הרשימה הישראלית מסעדת מלגו ומלבר של השף מוטי טיטמן.

שתי מסעדות מדובאי, מסעדת Fils ומסעדת Zuma, זכו במקום הראשון והשני בהתאמה.

פרסום הדירוג יצר סערה בעולם הקולינריה בארץ ועורר ביקורת וטענות ל"מועדון חברים סגור", כאשר לא מעט מסעדות בעלות פרופיל גבוה בארץ ו/או של שפים ידועים לא נכנסו כלל לרשימה.

Hit-Run-Season-2.jpeg

תמונה מתוך אתר "Best 50"

לדירוג המלא ונימוקי הזכיה באתר Best 50 לחצו כאן.

bottom of page