top of page

זרקור

פנויה לשמוח

נראה כי בתקופה האחרונה, אי אפשר שלא להיתקל בתיוגים שעולים פעם אחר פעם בסטוריז של בנות האינסטגרם עם מילות השיר האופטימיות והמעצימות של ענת מלמוד, וכאילו מכריחים אותך לבדוק על מה כל השמחה. גם להדר עבו זה קרה, ובדיוק ברגע הכי מתאים שאפשר

IMG_0143_1.jpg

הדר עבו

פורסם: 30.3.21

זה היה בוקר לא כל-כך מרומם מצב רוח, עם המון געגועים, מחשבות וחששות שפקדו אותי. פקחתי עיניים וכבר במיטה גללתי וגללתי ברשתות החברתיות, לאסקפיזם המטשטש היומי. למזלי, הדבר הראשון שפגשתי היה שיתוף לסינגל החדש של ענת מלמוד, "להיות שמחה". משהו בפשטות הבלתי מייתמרת של השם תפס אותי במבט ראשון ולחצתי בלי לחשוב פעמיים.

אני מודה, לא קורה לי הרבה ששירים מצליחים להרים אותי מאפס למאה בשניות, ועם השיר הזה זה קרה כבר בצליל הראשון ובמילים הפותחות את השיר "כל מה שקורה עכשיו מזיז אותי קצת", ובשנה הזו, כל מה שקרה "הזיז" אותי ואת כולם קצת הרבה.

מרים מאפס למאה בשניות

"להיות שמחה" הוא שיר שניכר שהוקלט תוך כדי חיוך אמיתי של מלמוד והוא מדבר על אופטימיות, על העצמה נשית, על גישה נכונה ובעיקר על הפנמה שלא תמיד כל מה שרצינו נמצא מוחשית אצלנו, אבל אם רק נבחר לראות, כנראה שנגלה שכל הטוב כן בידינו. וזה כל מה שהייתי צריכה להיזכר באותו הבוקר. בדיוק כמו כמה חודשים לפני, בתקופה קשה יותר, שבה הזכרתי לעצמי שאחרי שתחלוף אני אתמקד בלהיות שמחה. כן, זה נשמע לפעמים כמו קלישאה לפעמים, אבל אולי קלישאות צודקות? "רציתי כבר מזמן, אבל רק עכשיו אני פנויה לראות" היא שרה, וזה נכון למדי. צריך להתפנות ולפנות את הבפנים כדי לראות שהרצון הזה בר מימוש, מסתבר.

מיה2.jpg

הוקלט תוך כדי חיוך אמיתי. ענת מלמוד. צילום: יעל שלח

"השיר צמח בעקבות שינויים שפקדו אותי בגיל 30, אחרי גירושין, הבנתי שאני לא מספיק שמחה," מספרת לי מלמוד בהתרגשות. "הבנתי גם שזו השאיפה הראשונה, אפילו לפני מערכות יחסים - השיר עוסק גם ברצון לאהבה - וזה היה רגע של הארה, שאני קודם כל צריכה להקשיב לעצמי". היא ממשיכה ומסכמת את הכוונה שעומדת מאחורי השיר בצורה הכי מדויקת שאפשר: "כדי לשמוח צריך לשיר לשמחה, אז אפשר לקרוא לזה גם שיר תפילה לשמחה".

אז אם עוד לא הכרתם, נעים מאוד: ענת מלמוד, בת 32, מוזיקאית מחוננת, זוכת פרס אקו"ם לעידוד היצירה ב-2015, יוצרת ומלחינה כבר שנים רבות, והיא פה כדי להישאר. ברפרטואר שלה שיתופי פעולה מעניינים, בין היתר השיר "אין אמת אחת" עם לירון אטיה ("הפיל הכחול"), וגם שירים שכתבה לאומנים נוספים, כמו אסתר ראדה ונרקיס.

מיה1.jpg

להיות שמחה / ענת מלמוד


כל מה שקורה עכשיו

מזיז אותי קצת

מפחיד לאהוב

מפחיד לא לאהוב בכלל

מחכה לרגע הנכון

מול מה שאמרת

שריגש אותי מאוד

אני שוכבת בעיניים פתוחות

על מיטה זמנית

מחכה לרקע הנכון

איך בילדותי

לפני טיול שנתי

הייתי מתקשה להירדם מציפייה

וכל הפרפרים חגגו כל הלילה

כשאמרו לי משהו יפה

זה היה מתנגן לי שוב ושוב בראש

כמו תשובה

מחזק אותי שאני טובה

אני רוצה להיות שמחה

אני רוצה היום

רציתי כבר מזמן

אבל רק עכשיו אני פנויה לראות

אני רוצה שיהיה לי טוב

אני רוצה לאהוב חזק

אני רק מחפשת להודות

במה שיש לי כבר ביד

כל מה שקורה עכשיו

מרגש אותי מאוד

אני נשארת בידיים פתוחות

לקבל אותך

שתבוא ברגע הנכון


מלים ולחן: ענת מלמוד

הפקה: רוני בראון ואיתי צוק

נגנים: אדיר דניאל, אלכס רוטמן וניר בלום

לפעמים הקלישאות צודקות. ענת מלמוד. צילום: יעל שלח

bottom of page